UJĘCIE PROBLEMATYKI

Schopenhauer i jego następcy zerwali z his­toryczną relatywizacją cierpienia i z probam i ego wytłumaczenia w wizji historii. Głosząc pesymistyczny pogląd o nieuchronności cierpie­nia nie pozostawiali miejsca na żadną historycz na utopię. Zarówno oświeceniowe marzenia o   likwidacji cierpień w miarę naukowego po­stępu jak heglowska idea zniesienia cierpienia w filozoficznej kontemplacji są dla nich kon­cepcjami nie do przyjęcia, skoro uznali cierpie­nia za stałą komponentę ludzkiego życia. Takie ujęcie problematyki cierpienia nie po- j zostało bez wpływu na koncepcję sensu historii. Schopenhauer kwestionował możliwość fsrmu- łowania obiektywnej zasady, która objaśniałaby j sensowność dziejów.

Witaj na moim serwisie! Witaj z zawodu jestem nauczycielem geografii, bardzo często czytam, istotne dla mnie jest pogłębianie swojej wiedzy. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)