Decyzje

Za tą decyzją stało wzięcie pod uwagę rzeczywistości (braku zaangażowania ze strony dziecka), które dla mamy było trudniejsze, ponieważ cechuje ją mniejsza gotowość do uznania odpowiedzialności dziecka. Wydaje się, że coś wręcz nie pozwala jej uwierzyć w to, o czym przecież dobrze wie: dziecko nie uczyło się i nie można tego w żaden sposób usprawiedliwić. Przeważyła jednak u niej potrzeba ochrony dziecka przed prawdą o porażce podczas przepytywania, która zapewne czeka je następnego dnia, gdy otrzyma w szkole zły stopień. Emocjonalne doświadczenie antycypacji przykrości dziecka skłania matkę do podjęcia osobiście dużej części trudu związanego z uczeniem się, do ułatwienia dziecku zadania, w które powinno się ono zaangażować, do obniżenia poprzeczki.

Witaj na moim serwisie! Witaj z zawodu jestem nauczycielem geografii, bardzo często czytam, istotne dla mnie jest pogłębianie swojej wiedzy. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)